بهونه ای برای باهم بودن

موبایل(نرم افزار)- اگر از علاقه‌مندان به Galaxy S3، یک گوشی با امکانات جدید اندروید بستنی حصیری به همراه امکانات اختصاصی سامسونگ هستید و به‌تازگی این تلفن همراه هوشمند را خریده‌اید، این راهنمای کوتاه به شما می‌گوید از کجا باید شروع کنید.

این 5 نکته گوشی هوشمند شما را هوشمندتر می‌کند!


1- امکانات بی‌استفاده را پنهان کنید
همانطور که وقتی یک لپ‌تاپ جدید می‌خرید، نرم‌افزارهای اضافی و ناخواسته‌ای به همراه دارد، S3 هم نرم‌افزارهای از پیش نصب شده و بی‌استفاده‌ای دارد. به این دلیل که این نرم‌افزارها توسط خود شرکت نصب شده‌اند، امکان حذف‌شان وجود ندارد، ولی می‌توانید آن ها را از دید خارج نگه‌دارید.
برای این کار نرم‌افزار مورد نظرتان را پیدا کنید، انتخابش کنید، نگه‌ش دارید و به App Info بروید. از آنجا Disable را انتخاب کنید تا از لیست نرم‌افزارهایتان ناپدید شود. این کار را برای هر نرم‌افزاری که مد نظرتان است انجام دهید.
اگر پشیمان شدید و خواستید نرم‌افزارتان به لیست برگردد، به Settings و Application Manager بروید. نرم افزار مورد نظرتان را انتخاب کنید و Enable را بزنید تا مجددا فعال شود.


2- تغییر و سفارشی‌سازی صفحه قفل شدن گوشی
آیا می‌خواهید به نرم‌افزارهای دلخواه‌تان دسترسی فوق سریع داشته باشید؟ در S3 شما می‌توانید صفحه‌ای که هنگام قفل شدن گوشی نمایش داده می‌شود را تغییر بدهید. این امکان وجود دارد که Widget یا نرم‌افزارهایی را به این صفحه اضافه کنید و به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
اما در ابتدا باید بدانید که برای این کار، باید قفل صفحه را غیرفعال کنید (PIN، شناسایی چهره و ...) این یک معامله‌است، می‌خواهید سرعت بیشتری داشته باشید یا امنیت بالاتر؟ این کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر سرعت را انتخاب می‌کنید ادامه شماره 2 را بخوانید.
برای این کار به Settings بعد Security و بعد Lock Screen Options بروید. در اینجا مواردی که می‌خواهید در صفحه قفل نمایش داده شوند را انتخاب کنید.


3- نکات ابتدایی کار با S Voice را بیاموزید
گوشی S3 امکان جدید S Voice را به‌صورت پیش‌فرض در خود دارد. این یک سیستم شناسایی صدای هوشمند است که می‌خواهد دستیار دیجیتالی شما باشد. با استفاده از دستورات صوتی شما می‌توانید برای مثال جهت حرکت برای استفاده از GPS را به گوشی بدهید، وضعیت آب و هوا را چک کنید، ایمیل بنویسید و ...
بعد از تست‌های انجام شده، معلوم شد که S Voice به قدرت Siri اپل نیست، اما باز هم در نوع خودش خوب و مفید است. دانستن دستورات، کلید استفاده راحت از S Voice است. برای اینکه با این دستورات آشنا شوید دکمه‌ی Home را دو بار بزنید تا S Voice اجرا شود و بگویید: «What can I say?». یک لیست از دستوراتی که می‌توانید ازشان استفاده کنید در مقابل‌تان گشوده می‌شود.
اگر وقتی در S Voice هستید، دکمه Menu را بزنید، می‌توانید به بخش تنظیمات بروید و این نرم‌افزار را طبق نیاز خودتان شخصی کنید. برای مثال اگر آدرس خانه‌تان را در تنظیمات وارد کنید، می‌توانید با گفتن «How do I get home?» مسیر رسیدن به خانه را دریافت می‌کنید.


تنظیم مهم دیگر هم Wake up command است که با فعال کردنش S Voice همواره منتظر دستورات شما می‌ماند. اما این کار تاثیر منفی روی باتری گوشی می‌گذارد و باعث سریعتر خالی شدنش می شود.


4- تنظیم محدودیت‌های استفاده
اگر از سرویس‌های محدودیت‌دار حجمی اینترنت که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ارائه می‌کنند، استفاده می‌کنید، نگاهی به مقدار استفاده‌یتان داشته باشید تا اینترنت‌تان تمام نشود. این امکان بدون نیاز به نصب نرم‌افزار اضافه‌ای در S3 وجود دارد. بهSettings و بعد Data usage بروید. ابتدا تیک کنار گزینه‌ی Set mobile data limit را بزنید و بعد در نمودار پایین، خط قرمز رنگ را به‌منظور سقف استفاده تنظیم کنید. خط نارنجی رنگ برای زمانی است که گوشی به شما هشدار می‌دهد که به سقف استفاده نزدیک شده‌اید.

 


5- لرزش (Vibration) دلخواه ایجاد کنید
روزهایی که می‌توانستید آهنگ‌های MIDI برای گوشی‌تان بسازید را به‌خاطر دارید؟ اکنون می توانید با همان خاطره، برای گوشی‌تان لرزش‌های مختلف درست کنید. به Settings و Sounds بروید و Device vibration را انتخاب کنید. در پایین دکمه Create را بزنید و با ضربه زدن به صفحه، نوع لرزش خودتان را ایجاد کنید. یک ضربه کوچک، یک لرزش کوچک است و نگه‌داشتن انگشت روی صفحه هم لرزش مداوم. فراموش نکنید که لرزش خودتان را ذخیره کنید!
در انتها هم یک نکته‌ی اشانتیون: برای نشان دادن درصد شارژ باتری در نوار بالا، به Settings و Display بروید و تیک Display battery percentage را بزنید!

cnet/ سینا سعیدی

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: جمعه 23 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

خراسانی، علیرضا - آیفون اپل 5 ساله شد و این در حالی است که داستان موفقیتهای تیم سازنده آیفون بدون استیو جابز همچنان ادامه دارد.
زمانی که موبایلها با کلید و کیبورد فیزیکی ساخته می شدند، استیو جابز فقید، تلفن همراه تاچ اسکرینی ساخت که مبداء تحولات عظیم دنیای تکنولوژی و آی تی شد.در آن زمان کیبورد فیزیکی استاندارد سازندگان تلفن همراه بود که استیو این استاندارد را با تولید آیفون تغییر داده و همگان را به سوی صفحه لمسی سوق داد.
امروزه بازار تلفنهای هوشمند یا اسمارتفون بر اساس استراتژی 5 سال قبل استیو جابز به حیات خود ادامه می دهد و اپل همچنان با ابداعات نرم افزاری و سخت افزاری خود روی نسخه های متعدد آیفون، به پیش می رود. مواد ساخته شده، طراحی صنعتی نوین و اسکرین جدید ، ویژگی هایی است که هر جا اپل از ان استفاده کرده، بازار را به نفع خود تغییر داده است. از سال 2007 که آیفون واحد کوچکی در کاپرتینو بود 5 سال گذشته و اینک 58 درصد از نقدینگی کمپانی اپل از آیفون بدست می آید که این موضوع به اپل کمک کرده تا با فروش 218 میلیون آیفون تا مارس 2012 به یکی از ثروتمند ترین کمپانی های آی تی جهان مبدل شود.
برای دیدن اینفو گرافیک در ابعاد بزرگتر به لینک زیر مراجعه کنید:
برای دیدن اینفو گرافیک در ابعاد بزرگتر به لینک زیر مراجعه کنید:

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 12 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

موبایل(سخت افزار) - اگر شما عاشق آندروید هستید و نیاز به یک گوشی خوب دارید، در حال حاضر انتخاب سختی پیش رو دارید. گلکسی 3 سامسونگ و HTC One X فعلا داغ‌ترین گوشی‌های بازار هستند. اما مشکل اینجاست که کدام یک از این گوشی ها می تواند انتخاب بهتری باشد؟

صادقانه باید گفت که هر دو این سوپرفون ها به نوبه خود بهترین هستند اما اگر بخواهیم فقط یکی را انتخاب کنیم ، کدام را باید ترجیح دهیم؟ بیاید باهم مقایسه کنیم:
همانطور که در جدول زیر می بینید هر دو این گوشی‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و از جهاتی هم با هم متفاوتند که همین مسئله انتخاب بین آنها را دشوارتر می کند
گوشی
گلکسی 3
HTC One X
سیستم عامل
ساندویچ بستنی اندروید
ساندویچ بستنی اندروید
اینترفیس
Samsung TouchWiz
HTC Sense 3
پردازنده
دو هسته ای Exynos 1.5GHz
دو هسته ای Snapdragon S4 1.5Ghz  
صفحه نمایش
4.8-inch, 1280x720, HD Super AMOLED
4.7-inch, 1280x720, Super LCD
حافظه
رم 2GB و رام 16GB
رم 1GB و رام 16GB
حافظه جانبی
میکروSD
ندارد
ابعاد (HWD)
x 2.78 x 0.34 5.38 اینچ
x 2.75 x 0.36 5.3 اینچ
4G
4G LTE
4G LTE
دوربین
دوربین اصلی 8 مگاپیکسل
دوبین جلویی 2 مگاپیکسل
دوربین اصلی 8مگاپیکسل
دوربین جلویی 1.3مگاپیکسل
بیشترین حد وضوح تصویر ویدوئویی
p HD 1080
p HD 1080
حالت عکس برادری پی در پی
دارد
دارد
قابلیت عکس برداری در حین فیلم برداری
دارد
دارد
دکمه دوربین اختصاصی
ندارد
ندارد
فرماندهی صوتی
Samsung S Voice
Google Voice Actions
قابلیت جستوی با صدا
دارد
دارد
برنامه راه اندازی صوتی rd Part3
دارد
ندارد
 
طراحی
HTC One X یک گوشی دوست داشتنی با قابی از پلی کربنات پلاستیکی فانتزی است. مدل سفید کلاسیک آن بسیار جذاب است و احساس خوبی را القا می کند. با وجود صفحه نمایش 4.7 اینچی ، One X گوشی بسیار باریکی است ( تنها 0.36 اینچ ضخامت دارد) اما سامسونگ از آن باریک‌تر است.( ضخامت گلکسی سه 0.34 اینچ است).
 
طراحی گلکسی 3 سامسونگ از دو جهت دیگر هم بر HTC One X برتری دارد، زیرا در آخرین گوشی سامسونگ هم اسلات میکرو SD و هم باتری قابل جابجایی تعبیه شده است. گلکسی سامسونگ همواره به خاطر ساختار پلاستیکی بی‌ارزشش مورد سرزنش واقع شده است. اما این در مورد گلکسی 3 صدق نمی کند زیرا به خاطر نرمی و گوشه‌های خمیده اش مانند یک دستکش در دست جا می گیرد و با اینکه قاب گلکسی 3 هم از پلاستیک ساخته شده اما کیفیتش از مدل های قبلی سامسونگ خیلی بهتر و مقاوم تز است است.
صفحه نمایش
لذت نبردن از صفحه نمایش بزرگ 4.8 اینچی AMOLEDسوپرHD  گلکسی سه بسیار مشکل است. این گوشی دارای وضوح تصویر 1280 در 720 است که زنده بودن رنگ های آن عمیقا جذب کننده است. صفحه نمایش HTC One X  هم از نوع سوپر ال سی دی 4.7 اینچ است که در رقابت با سامسونگ بسیار خوب ظاهر شده است.این گوشی هم رزولوشن درخشان 1280 در 720 را ارائه می کند و با اینکه رنگ هایش اشباع نشده است، تصویری که دیده می شود بسیار واقعی تر است. در One X  تصاویر و متون بسیار زنده تر و نمایشگر هم درخشانتر است.
ویژگی‌ها و عملکرد
سامسونگ تمام زنگ ها را برای گلکسی 3 به صدا درآورده است. این گوشی به همراه نرم افزارهای خاص  و پیشرفت های فروانی در رابط کاربر به بازار آمده  است که برخی از آنها بهتر از بقیه کار می کنند.
تحسین برانگیزترین این ویژگی‌ها اندرویید 4 و S Beam است. گلکسی 3 سامسونگ با پردازنده دوهسته‌ای 1.5 GHz و رم 2GB و حافظه پردازنده 16GB، عملکرد سریعی دارد. HTC One X هم در این زمینه از سامسونگ کم نیاورده است و اندرویید چهار را در کنارآخرین رابط کابر HTC یعنی Sense 3  قرار داده است که هر دو اینها تجربه بصری بسیار خوبی داشته و خیلی هم قدرتمند هستند. البته One X  هیچ کدام از ژست های بلند پروازانه سامسونگ را به خود نگرفته و کنترل صوتی گلکسی سه را هم ندارد. اما شاید بسیاری از این قابلیت های پیشرفته ارزش چندانی  نداشته و خیلی هم جالب نباشند. پردازنده دو هسته ای 1.5GHz Snapdragon S4  هم گوشی HTC را در زمره گوشی هایی با عملکرد سریع قرار داده است. گفته شده رم این دستگاه1GB  و رام آن 16GB می باشد.
دوربین و شبکه
هر دو این گوشی ها دارای دوربین قدرتمن 8 مگاپیکسلی و سنسور روشنگر پس زمینه هستند. به علاوه هر دو قابلیت پیشرفته اندرویید 4 یعنی شات پی در پی را دارند و می توانند از ماشینی که به سرعت در حال حرکت است عکسبرداری کنند.اما در این قسمت باید گلکسی را برنده اعلام کنیم زیرا  به نسبت  HTC قابلیت تصویر برداری HD واضح تر و درخشان تری دارد. به علاوه دوربین جلویی این گوشی رزولوشن 2MP دارد در حالی که  رزولوشن همین دوربین در HTC 1.3MP  است.
از لحاظ سرعت شبکه هم دو گوشی برابر به نظر می رسند البته  باید توجه داشت که این پارامتر شدیدا به موقعیت ، مکان، زمان و هم ترازی مناسب با اجرام آسمانی بستگی دارد.
نتیجه گیری:
نمی توان به طور عمومی توصیه کرد که کدام یک از این دو گوشی بهتر هستند.اگر به دنبال یک گوشی خوب می گردید که بتوانید در صورت نیاز باتری آن را هم عوض کنید ، بهتر است گلکسی 3 سامسونگ را انتخاب کنید. اما HTC One X  روح متمایز خود را شدیدا به رخ کشیده است و نمی توان به سادگی از کنار اینترفیس برازنده و طراحی صنعتی با کیفیت آن گذشت.
                                                          نظر یادتون نره!
Cnet/ماندانا سجادی
برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: شنبه 10 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

نرم افزار موبایل - مایکروسافت ویندوز فون را از اساس تغییر داده است. نسخه قدیمی ویندوز فون بر پایه سیستم عامل قدیمی مخصوص موبایل مایکروسافت، یعنی ویندوز CE طراحی شده بود. اما نسخه فعلی با کدهای اصلی سیستم عامل آینده مایکروسافت یعنی ویندوز 8 طراحی شده است.

 
 mashable/ ماندانا سجادی

برگرفته شده از:www.khabaronline.ir




تاریخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad

سخت افزار موبایل - شما تاکنون چیزهای زیادی درباره گلکسی 3 شنیده‌اید، اما اگر می‌خواهید چنین گوشی بخرید آیا باید منتظرآمدن آی‌فون 5 هم باشید و بعدا تصمیم گیری کنید یا خیر؟

 

با توجه به سرعت سرسام آور دنیای اسمارت فون ها، در هر زمانی گوشی خوبی وجود دارد که شما بتوانید آن را بخرید اما گوشی جدیدی هم در حال آمدن است و شما می خواهید بهترین را انتخاب کنید و گوشی را بخرید که به مدت بیشتری برای شما کار کند. یک راه این است که اسمارت فونی را انتخاب کنید که سیستم عاملش را ترجیح می دهید. اما در این مورد ما نمی توانیم به جای شما تصمیم بگیریم ، پس کاری که می خواهیم انجام دهیم مقایسه یک سری از ویژگی های این دو گوشی با یکدیگر است که فکر می کنیم می تواند به تصمیم گیری شما کمک کند.
طراحی
اگر دنبال مواد و متریال درجه یک باشید، اپل از سامسونگ جلو زده است. اگر هم به دنبال یک گوشی می گردید که قاب دو طرف آن از جنس شیشه باشد و نوعی احساس صنعتی را القا کند باز هم باید آی‌فون اپل را انتخاب کنید. قاب های سامسونگ همچنان از جنس پلاستیک است اما این بار سعی کرده قاب پلاستیکی اش براق تر و نرم تر از گلکسی‌های پیشین جلوه کند. گلکسی 3 در حال حاضر پوششی به نام Gorilla Glass 2 دارد که انتظار می رود آی‌فون 5 هم آن را داشته باشد. مسئله مهم دیگر سایز دو گوشی است. اینطور که از شایعات پیداست، آی‌فون 5 به نسبت گلکسی 3 صفحه نمایش بزرگتری دارد اما فقط کمی بلندتر است. به طور کلی در دست گرفتن گوشی های اپل آسان تر است . آی فون 4 که در برابر گلکسی 3 خیلی کوچک است. گلکسی 3 گوشی نرم تری است و احساس راحتی بیشتری را القا می کند اما برای عده ای بیش از حد بزرگ است.
صفحه نمایش
مشخص است که اپل همیشه در ساخت صفحه نمایش هایش  به لحاظ کیفیت وسواس به خرج می دهد و حالا که  صفحه نمایش رتینا در مک بوک پرو هم به کار رفته است به راحتی می توان حدس زد که صفحه نمایش آی فون بعدی هم به همین تکنولوژی مجهز خواهد شد. با انکه آی فون 4s به نسبت گلکسی ها صفحه نمایش درخشان‌تر و واضح تری داشت اما صفحه نمایش سوپر HD AMOLED  گلکسی 3 به لحاظ کنتراست رنگ قوی تر است. برخی استدلال می کنند که فن آوری AMOLED در صفحه نمایش گلکسی 3 بیش از حد اشباع شده و از برخی جهات این حرف درست به نظر می رسد. اما چشم انسان توانایی ثبت بیشتر از اینها را هم دارد. به هرحال صفحه نمایش گلکسی 3 به نسبت مدل های قبلی درخشان تر و شفاف تر است اما وارد شدن به جزئیات بی اهمیت ان تاثیری برآنچه کاربر تجربه خواهد کرد ندارد . و همانطور که پیش از این هم گفتیم صفحه نمایش 4.8 اینچی گلکسی 3 شاید فقط برای عده ای خیلی مناسب باشد اما به هر حال حتی اگر آی‌فون 5 با صفحه نمایش 4 اینچی عرضه شود باز هم گلکسی 3 صفحه فراختری خواهد داشت.
دوربین
ما با فرض اینکه آی فون 5 هم با همین دوربین فعلی مدل 4s عرضه شود ( که لنز 8 مگا پیکسلی و تراشه A5 دارد)، با سه گوشی آی فون 4 ، گلکسی 3 و HTC One X عکس گرفتیم و متوجه شدیم که دوربین هر سه گوشی نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد. اگرچه اپل هرگز اجازه نمی دهد که گوشی های دیگر هم به استاندارد دوبین های او برسند و به خصوص اگر شایعات مربوط به دوبین آی فون جدید، درباره لنز قابل تعویض و دوربین جلویی کیفیت بالا حقیقت داشته باشد ، به نظر می رسد اپل باز هم میدان مبارزه ای برای سایر گوشی های ترتیب داده باشد. به هر حال فعلا که گلکسی 3 و آی فون به لحاظ مقدار مگاپیکسل، محدوده دینامیکی بالا و صفرکردن تاخیر شاتر باهم برابرند. اما اگر به دنبال یک سری ویژگی‌های حاضر آماده می گردید ، گلکسی 3 گزینه های زیادی برای شما دارد. درست است که ما هنوز نمی دانیم آی فون 5 چه سرویس هایی را ارئه خواهد کرد اما گلکسی 3 قابلیت عکس برداری پانورامیک، شات پشت سر هم، دو حالت به اشتراک گذاری، و چند حالت عکس برداری جالب دیگر مانند cartoon و beauty را هم دارد.
 پردازنده
سامسونگ و Qualcomm با همکاری هم یک پردازنده دو هسته ای Snapdragon S4 را در گلکسی 3 تعبیه کرده اند که آن را به سریع ترین گوشی حال حاضر آمریکا تبدیل کرده است. اما اپل هم با عرضه هر گوشی، پردازنده پیشرفته تری به کار می برد. شایعات حاکی از آن است که اپل به زودی تراشه 4S’ A5 که سریعتر از A5X است را عرضه خواهد کرد. ما انتظار داریم پردازنده گرافیکی 4 هسته ای که در آی پد 3 به کار رفته در آی فون 5 هم به کار رود. با این حال نمی خواهیم شما را بیش از حد گرفتار مشخصات پردازنده بکنیم ( به هر حال قابلیت پشتیبانی از پردازنده 4 هسته ای هنوز در هاله ای از ابهام است) . فقط بهتر است بگوییم که هر دو گوشی از این لحاظ تحسین برنگیزاند.
سرعت انتقال داده ها
هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از 4G LTE را دارند. اما به خاطر داشته باشید که T-Mobile و Sprint هیچ کدام LTE را پشتیبانی نمی کنند.
قیمت
در آمریکا قرداد فروش گلکسی با قیمت 199.99 دلار برای مدل 16G و 249.99 دلار برای مدل 32G شروع شد. برای آی فون 4 اس هم مدل 16G با 199.99 دلار، مدل 32G با قیمت 299.99 دلار و مدل 64G با قیمت  399.99 دلار عرضه شد و اگر شایعات به حقیقت بپیوندد آی فون 5 ، ارزان تر از اینها نخواهد بود. در بهترین حالت اگر اپل روی همین قیمت ها باقی بماند مدل 32G سامسونگ مقرون به صرفه تر است.
نتیجه گیری
با همه این احوال تصمیم گیری برای خرید یک گوشی کاملا بستگی به نظرات و علایق شخصی شما دارد. اگر هر دو سیستم عامل برایتان یکسان است و عجله‌ای برای خرید گوشی ندارید تا پاییز یعنی زمان عرضه آی فون 5 صبر کنید. اگر آی‌فون 5 نتوانست شما را تحت تاثیر قرار دهد، گلکسی 3 ثابت کرده که گوشی بسیار خوبی است با کلی زنگ جالب!
Cnet / ماندانا سجادی
برگرفته شده از:www.khabaronline.ir 




تاریخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط mohammad
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 768
بازدید کل : 38721
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1